Kalite Politikamız
25 Haziran 2024

Kalite Politikası

 

Hastanemiz Kalite Yönetim Sistemi, T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Kalite Standartları ve uymakla yükümlü olduğumuz yasal mevzuatlar kapsamında sürekli iyileşme ve gelişmeyi benimseyen bir yaklaşımı esas alarak, “ en iyi hizmet sunumunu” gerçekleştirmeyi amaçlar.

 

Hasta ve Hasta yakınlarının isteklerini ölçmek ve memnuniyetlerini sürekli iyileştirmek için süreçler belirlenir. Bu süreçlerin performanslarını ölçen iyileştirme faaliyetleri planlanır.

 

Kurumumuzda Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları tüm birimler ve tüm çalışanlar tarafından yürütülmesi gereken bir faaliyet olarak kabul edilmektedir. Bu doğrultuda, tüm çalışanların Kalite Yönetimi ve kalite iyileştirmeleri konularında bilgi sahibi olmaları için sürekli eğitimler düzenlenerek uygulanır. Çalışanların kalite çalışmalarına katılımı teşvik edilir.

 

Çağdaş ve gelişmiş teknoloji kullanılarak hızlı ve doğru tanı ile tedaviyi gerçekleştirmek hedeflenir. Hastanemiz Kalite Yönetim Sistemi, şartlarına uygun şekilde çalışarak sistemin sürekli iyileştirilmesini sağlamak, başta üst yönetim olmak üzere, tüm çalışanların sorumluluğundadır.

 

Bu anlamda;

Önceliğimiz hasta ve yakınlarının beklentilerini karşılayarak, memnuniyeti en üst düzeyde tutmak,

Çağdaş yönetim anlayışı ile kalite yönetim sistemimizi sürekli iyileştirmek,

Hasta, tedarikçi ve tüm çalışanların kuruma duyduğu güveni sürekli geliştirerek dürüst kaliteli sağlık hizmeti sunmak,

Çalışanımızı sürekli eğitimle destekleyerek ekip ruhunu iyileştirme ve geliştirme sürecinde etkinleştirmek,

Çalışanın gurur duyduğu güler yüzlü, içten, insana saygılı çalışma ortamı sağlamak,

Kaynaklarımızı etkin kullanmak,

Çevreye saygılı olmak,

Bölgemizde saygın ve güvenilir bir hastane olmaktır.

 

Kalite Yönetim Sistemi

Hastanemiz, yapılan denetim sonrası kalite, hasta ve çalışan güvenliği izleme ve ölçme çalışmaları ve sürekli iyileştirmedeki çalışmalarına devam etmektedir.

 

Kalite Yönetim Sisteminin Faydaları:

Hasta odaklı hizmet sunumu

Kaliteli hasta bakımı sağlamak

Daha az hasta/hasta yakını – çalışan şikâyetleri

Maliyet ve zamandan tasarruf

Hasta odaklı hizmet sunumu

Kaynakların optimum kullanımı

Sağlıklı bilgi akışı

Yönetim kolaylığı

Kaliteyi geliştirmek ve iyileştirmek için personelde liderlik bilincinin oluşması

Sürekli iyileştirmeyi sağlamak

Eğitim çalışmalarının sürekliğinin sağlanması

 

 

 

 

 

 

Kalite Yönetim Prensipleri

 

Hasta Odaklılık

Hastanemiz mevcut ve gelecekteki hasta ihtiyaçlarını ve beklentilerini anlamalı ve tespit edilen  ya da  bildirilen sorunları  aşmak için çabalamalıdır.

 

Liderlik

Liderler, kuruluşun amacını ve yönünü belirlerler. Kuruluşun amaçlarının başarılması için kişilerin katılımını sağlayacak ortam oluşturulmalıdır.

 

Kişilerin Katılımı

Çalışanlar bir kuruluşun temelidir. Çalışmalara tam olarak dahil edilmeleri kendi yeteneklerini kuruluşun yararına kullanmalarını sağlar.

 

Süreç Yaklaşımı

Uygun kaynaklar ve faaliyetler bir süreç olarak yönetilirse istenilen sonuçlara daha etkin olarak ulaşılabilir.

 

Yönetimde Sistem Yaklaşımı

 

Belirli bir amaç için birbiriyle ilişkili süreçlerin oluşturulduğu sistemin belirlenmesi, anlaşılması, yönetimi kuruluşun etkinliğini ve verimliliğini arttırır.

 

Sürekli İyileştirme

Sürekli iyileştirme kuruluşun en kalıcı amacı olmalıdır.

 

Karar Vermede Gerçekçi Yaklaşım

Etkin karar verme, verilerin ve bilgilerin analizine bağlıdır.