Kalite Politikası
Hastanemiz Kalite Yönetim Sistemi, T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Kalite Standartları ve uymakla yükümlü olduğumuz yasal mevzuatlar kapsamında sürekli iyileşme ve gelişmeyi benimseyen bir yaklaşımı esas alarak, “ en iyi hizmet sunumunu” gerçekleştirmeyi amaçlar.
Hasta ve Hasta yakınlarının isteklerini ölçmek ve memnuniyetlerini sürekli iyileştirmek için süreçler belirlenir. Bu süreçlerin performanslarını ölçen iyileştirme faaliyetleri planlanır.
Kurumumuzda Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları tüm birimler ve tüm çalışanlar tarafından yürütülmesi gereken bir faaliyet olarak kabul edilmektedir. Bu doğrultuda, tüm çalışanların Kalite Yönetimi ve kalite iyileştirmeleri konularında bilgi sahibi olmaları için sürekli eğitimler düzenlenerek uygulanır. Çalışanların kalite çalışmalarına katılımı teşvik edilir.
Çağdaş ve gelişmiş teknoloji kullanılarak hızlı ve doğru tanı ile tedaviyi gerçekleştirmek hedeflenir. Hastanemiz Kalite Yönetim Sistemi, şartlarına uygun şekilde çalışarak sistemin sürekli iyileştirilmesini sağlamak, başta üst yönetim olmak üzere, tüm çalışanların sorumluluğundadır.
Bu anlamda;
Önceliğimiz hasta ve yakınlarının beklentilerini karşılayarak, memnuniyeti en üst düzeyde tutmak,
Çağdaş yönetim anlayışı ile kalite yönetim sistemimizi sürekli iyileştirmek,
Hasta, tedarikçi ve tüm çalışanların kuruma duyduğu güveni sürekli geliştirerek dürüst kaliteli sağlık hizmeti sunmak,
Çalışanımızı sürekli eğitimle destekleyerek ekip ruhunu iyileştirme ve geliştirme sürecinde etkinleştirmek,
Çalışanın gurur duyduğu güler yüzlü, içten, insana saygılı çalışma ortamı sağlamak,
Kaynaklarımızı etkin kullanmak,
Çevreye saygılı olmak,
Bölgemizde saygın ve güvenilir bir hastane olmaktır.
Kalite Yönetim Sistemi
Hastanemiz, yapılan denetim sonrası kalite, hasta ve çalışan güvenliği izleme ve ölçme çalışmaları ve sürekli iyileştirmedeki çalışmalarına devam etmektedir.
Kalite Yönetim Sisteminin Faydaları:
Hasta odaklı hizmet sunumu
Kaliteli hasta bakımı sağlamak
Daha az hasta/hasta yakını – çalışan şikâyetleri
Maliyet ve zamandan tasarruf
Hasta odaklı hizmet sunumu
Kaynakların optimum kullanımı
Sağlıklı bilgi akışı
Yönetim kolaylığı
Kaliteyi geliştirmek ve iyileştirmek için personelde liderlik bilincinin oluşması
Sürekli iyileştirmeyi sağlamak
Eğitim çalışmalarının sürekliğinin sağlanması
Kalite Yönetim Prensipleri
Hasta Odaklılık
Hastanemiz mevcut ve gelecekteki hasta ihtiyaçlarını ve beklentilerini anlamalı ve tespit edilen ya da bildirilen sorunları aşmak için çabalamalıdır.
Liderlik
Liderler, kuruluşun amacını ve yönünü belirlerler. Kuruluşun amaçlarının başarılması için kişilerin katılımını sağlayacak ortam oluşturulmalıdır.
Kişilerin Katılımı
Çalışanlar bir kuruluşun temelidir. Çalışmalara tam olarak dahil edilmeleri kendi yeteneklerini kuruluşun yararına kullanmalarını sağlar.
Süreç Yaklaşımı
Uygun kaynaklar ve faaliyetler bir süreç olarak yönetilirse istenilen sonuçlara daha etkin olarak ulaşılabilir.
Yönetimde Sistem Yaklaşımı
Belirli bir amaç için birbiriyle ilişkili süreçlerin oluşturulduğu sistemin belirlenmesi, anlaşılması, yönetimi kuruluşun etkinliğini ve verimliliğini arttırır.
Sürekli İyileştirme
Sürekli iyileştirme kuruluşun en kalıcı amacı olmalıdır.
Karar Vermede Gerçekçi Yaklaşım
Etkin karar verme, verilerin ve bilgilerin analizine bağlıdır.